Tämä menee nyt mainostamiseksi, mutta yksi parhaista nettikaupoista on brittiläinen Bookdepository. Valikoima on aika hyvä ja hinnat kilpailukykyiset - ja hintoihin sisältyy toimituskulut useimpiin maihin. Isommat kirjat saapuvat vankoissa pahvipakkauksissa. Pienemmät, kuten sarjakuva-albumit pakataan pehmustettuihin kirjekuoriin. Yleensä jokainen opus on omana lähetyksenään, vaikka tilaisikin useampia samalla kertaa.
Tilasin joitakin päiviä sitten pari sarjakuva-albumia ja yhden kirjan. Kaksi lähetyksistä saapui moitteettomassa kunnossa, mutta Victorian Undead: Sherlock Holmes vs. Zombies! oli kulmastaan taittunut. Epäilemättä pehmeä kirjekuori oli jossain kuljetuksen vaiheessa vääntynyt postipinon alla jättäen albumiin pysyvät taitosjäljet. Kyseessä oli kuitenkin varsin mitätön virhe. Prässäämällä albumin vaikka kirjapinon alla sivut saa jälleen suoraksi, vain kansiin jää pienet taitosjäljet. Toisaalta, ei tällaista täyteen hintaan kuitenkaan kivijalkakaupasta täyteen hintaan mukaan ottaisi. Siis valittamaan.
Kerroin reklamaatiossa ongelman ja myös sen, että albumin lähettäminen takaisin ja uuden saaminen tilalle tuntuisi ajan ja rahan tuhlaukselta. Vaikka kokoelman moitteettomuus on sinänsä tärkeää, mieluumin ottaisin vaikka alennuksen seuraavasta ostoksesta. Kestän kyllä tuon albumin kansitaitokset, jos minua hyvitetään muuten. Asiakaspalvelulta ei kestä yhtäkään vuorokautta vastata (sunnuntaina): Pahoittelut, ei tarvitse lähettää viallista tuotetta takaisin, lähetämme sinulle uuden albumin tai hyvitämme koko summan, miten vain haluat. Ja minä kun olisin ollut tyytyväinen pieneen alennukseen seuravaan tilaukseen. Hyvä kun sain edes aikaiseksi valittaa. Taidan tilata hyvitysrahoilla ukuleleoppaan.
Oho, Book Depository lähetti vielä uuden anteeksipyyntökirjeen, jossa pahoittelujen ja takaisinmaksun lisäksi annettiin 10 % alennus seuraavasta ostoksesta. Ja minulle kun olisi alun perinkin riittänyt pelkästään joku tuontapainen hyvitys ruttaantuneesta albuminkulmasta.
VastaaPoista